Monday, March 9, 2009

تظاهرات بر علیه دستگیریهای وسیع فعالین سیاسی و اجتماعی و بر علیه سرکوبگری جمهوری اسلامی

رژیم جمهوری اسلامی که در بحران اقتصادی و سیاسی عمیقی دست و پا میزند و از احتمال شورشهای گسترده مردم وحشت زده است بر شدت سرکوبگریهایش در ماههای اخیر افزوده است. رژیم برای ایجاد وحشت در مردم به اعدامهای گروهی که معمولا در بین آنها نوجوانان نیز میباشند افزوده است. تعداد زیادی از فعالین کارگری و دانشجوئی در دو ماه اخیر دستگیر شده اند و زندانند.

فرزاد کمانگر معلم مبارز و جسور در زندان محکوم به اعدام شده است، اما رژیم در وحشت از اعتراض مردم اعدام او را اجرا نکرده است. منصور اسانلو، دبیر سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، ٥ نفر از رهبران کارگری هفت تپه، فعالین کارگری در اتحادیه آزاد کارگری و دهها نفر دیگر از فعالین کارگری در زندانند. به خانمها شیوا خضر ابادی و سوسن رازانی از فعالین کارگری به دلیل شرکت در مراسم اول ماه مه در دادگاه به شکنجه شلاق محکوم شدند و آنها را شلاق زدند. قبلا هم شش نفر دیگر از کارگران شهر سنندج را به شکنجه شلاق محکوم کردند و آنها را مورد شکنجه قرار دادند و شلاق زدند.

صدها دانشجو در ماههای اخیر دستگیر شده اند و بسیاری از آنها در زندان و تحت شکنجه قرا گرفته اند. علیرضا داوودی و محمد پورعبدالله از فعالین چپ دانشجوئی و از سخنگویان دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب تحت شکنجه شدید در زندان قرار دارند. رژیم به تعداد محکومین به سنگسار افزوده است. بر تعقیب و ازار و اذیت مردم بهائی و یهودی افزوده شده است و چند نفر از بهائیان به جرم واهی جاسوسی به زندان و اعدام محکوم شده اند.

با همه اینها مبارزه مردم ایران در سطح نسبتا وسیع در جریان است. در همین دو هفته اخیر دانشجویان چندین دانشگاه در تهران و شهرستانها، دست به اعتراض گسترده صنفی و سیاسی زدند. مردم شهر مریوان در کردستان ایران سه روز دست به اعتصاب عمومی زدند و اعلام کردند در صورت عدم تحقق خواستشان، به اعتصاب عمومی مجدد دست خواهند زد، کارگران چندین شرکت بزرگ از جمله شرکت ذوب آهن در اعتراض به وضعیت بیمه و مسکن و بازنشتگی و عدم پرداخت دستمزدهای معوقه دست به اعتصاب زدند. مبارزه زنان در سطح وسیع ادامه دارد و حجابها باز هم عقبتر رفته است.

باید مبارزه وسیعی را برای ازادی فعالین اجتماعی و سیاسی در ایران سازمان داد. هیچ کسی نباید به خاطر فعالیت سیاسی و اجتماعی و یا تعلق مذهبی و یا ضد مذهبی زندانی شود. همه زندانیان سیاسی و عقیدتی باید فورا آزاد شوند.

ما همه مردم آزادیخواه و ایرانیان ساکن دانمارک را فرامیخوانیم که برای آزادی تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی و در اعتراض به سرکوبگریهای رژیم در اجتماع اعتراضی که به همین مناسبت در کپنهاک برگزار میشود شرکت کنند.

زمان . جمعه ١٣ مارس ساعت ٤ بعد از ظهر

مکان . مقابل امنستی اینترناسیونال Gammeltov København

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران در دانمارک (09 03 08 )

No comments:

Post a Comment