Thursday, March 19, 2009

انتقال محمد پورعبدالله، دانشجوی زندانی به زندان قزل حصار


کمیته گزارشگران حقوق بشر:
بنابر اخبار رسيده محمد پورعبدالله، دانشجوي دانشگاه تهران، ديروز 28 اسفندماه 87 به زندان قزل حصار منتقل شد و هم اکنون در قرتطينه اين زندان بسر مي برد.

محمد پور عبدالله، در 24 بهمن ماه در منزلش در تهران بازداشت و به بند 209 زندان اوين انتقال یافت. وی در سال گذشته نیز در جریان بازداشت گسترده دانشجویان طیف چپ، دستگیر و بیش از یکماه را در بازداشت به سر برده بود. گفتنی است، زندان قزل حصار، در سالهای اخیر محل نگهداری مجرمان با جرایمی، چون قتل، قاچاق، اوباشگری و .. است و نگهداری یک زندانی سیاسی در این زندان برخلاف آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اصل تفکیک جرایم است.

دستگاه قضایی ایران، در سال های اخیر جهت اعمال فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی، آنان را به زندانهایی چون رجایی شهر و قزل حصار تبعید می کند.

گفتنی است ساناز اللهیاری و امیرحسین محمدی دو دانشجوی دیگر طیف چپ که در اسفندماه بازداشت شده بودند، روز گذشته با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

3 comments:

  1. بیانیه وبلاگ نویسان جهت امضا

    ReplyDelete
  2. ما همه وبلاگ نویسان و همه فعالين حقوق بشر و سازمانهاي حقوق بشر را به پیوستن به این کمپين و به اقدام فوری برای توقف مجازات اعدام در ایران به طور کلی و توقف مجازات اعدام محمد رضا علی زمانی, آرش رحمانی پور؛ رضا خادمی, حامد روحي نژاد و ناصرعبدالحسینی به طور اخص فرا می‌خوانیم

    ReplyDelete
  3. سلام
    ما ادرس شما را لینک خواهیم کرد
    لطفا شما هم ادرس ما را لینک کنید و به ما خبر دهید

    کانون آزادیخواهان ایرانی در ترکیه

    kait-ankara.blogspot.com

    ReplyDelete