Monday, February 23, 2009

فاز جدید سرکوب دانشجویان توسط وزارت اطلاعات

مقارن با آزادی اسماعیل جلیلوند و سحر یزدانی (دانشجویان دانشگاه شیراز)، رضا نگهداری دانشجوی دانشگاه تهران وهمچنین اعلام صدور قرار وثیقه صد ملیون تومانی برای آزادی کاوه رضایی شیرازی (فعال دانشجویی دانشگاه همدان)، وزارت اطلاعات با بازداشت چند تن دیگر از فعالین دانشجو و همچنین بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه امیرکبیر پس از مراسم دفن شهدا، عملا پروژه سرکوب خود را وارد فاز جدیدی کرده است.

در همین ارتباط بهمن خدادادی ،دانشجوی دانشگاه اصفهان، از روز سه شنبه مورخ بیست و نهم بهمن ماه سال جاری ناپدید شد. پس از آن با مراجعه ماموران اطلاعات اصفهان برای تفتیش منزل پدری وی مشخص گردید که وی در بازداشت اداره اطلاعات اصفهان به سر می برد. لازم به ذکر است که بهمن خدادادی تا این لحظه با خانواده خود تماسی نداشته است.

از سوی دیگر کاظم رضایی از فعالین جنبش دانشجویی دانشگاه شیراز که در ماههای اخیر و در جریان سرکوب جنبش دانشجویی دانشگاه شیراز مدتی را در بازداشت به سر برده بود، مجددا توسط نیروهای امنیتی اداره اطلاعات شیراز بازداشت گردیده است. دوستان وی در دانشگاه شیراز بازداشت مجدد کاظم رضایی را با قصد وی برای طرح سوالی در جلسه سخنرانی احسان شریعتی در دانشگاه شیراز مرتبط می دانند. لازم به ذکر است که طرح سوال مذکور از جانب این دانشجوی بازداشتی با ممانعت برگزار کنندکان مراسم رو به رو شده بود.

همچنین بنا به گزارشات دریافتی مشخص شده است شبنم مددزاده که در روز پنج شنبه مورخ یکم اسفند ماه سال جاری بازداشت شده بود، اکنون به بند امنیتی 209 زندان اوین منتقل شده است. شواهد حاکی از آنست که بازداشت شبنم مددزاده در ارتباط با طرح جمع آوری امضای دانشجویان دانشگاه تربیت معلم برای بیان اعتراض به مشکلات صنفی دانشجویان این دانشگاه صورت پذیرفته است.لازم به ذکر است که فرزاد مددزاده ،برادر این دانشجوی بازداشتی دانشگاه تربیت معلم، نیز به دلیل پیگیری و اطلاع رسانی در باب وضعیت خواهرش بازداشت گردیده و اکنون در بند 209 زندان اوین به سر می برد.

از سوی دیگر اخبار دریافتی حاکی از آنست که حکم سنگین کمیته انضباطی اسماعیل جلیلوند از دیگر فعالین جنبش دانشجویی دانشگاه شیراز به اجرا درآمده است. وی نیز که پیش از این و در موج بازداشت دانشجویان دانشگاه شیراز پس از برگزاری مراسم روز دانشجو در این دانشگاه همراه با کاظم رضایی و تنی چند از دیگر دوستانش مدتی در بازداشت اداره اطلاعات شیراز بود، اکنون با اجرای حکم سنگین دو ترم محرومیت از تحصیل و ممنوع الورود بودن به دانشگاه شیراز روبروست.

برمبنای گزارشات مذکور دانشجویانی که تا کنون در طی پروژه سرکوب وحشیانه وزارت اطلاعات بازداشت گردیده وهمچنان در زندان به سر میبرند عبارتند از:

محمد پورعبدالله دانشجوی دانشگاه تهران

حسین ترکاشوند دانشجوی دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک)

مجید توکلی دانشجوی دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک)

بهمن خدادادی دانشجوی دانشگاه اصفهان

کوروش دانشیار دانشجوی دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک)

علیرضا داوودی دانشجوی دانشگاه اصفهان

کاظم رضایی دانشجوی دانشگاه شیراز

اسماعیل سلمانپور دانشجوی دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک)

شبنم مددزاده دانشجوی دانشگاه تربیت معلم

یونس میرحسینی دانشجوی دانشگاه شیراز

و

فرزاد مددزاده

لازم به ذکر است که تا کنون در مورد تعداد و اسامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که در روز دوشنبه مورخ پنجم اسفند ماه بازداشت شده اند اخبار دقیقی منتشر نگردیده است. خبرنامه امیرکبیر تعداد این دانشجویان بازداشتی را حدود هفتاد نفر اعلام کرده است.

No comments:

Post a Comment