Thursday, February 19, 2009

تشکیل جلسه دادگاه یونس میر حسینی در ۱۱ مین روز اعتصاب غذای وی


خبرنامه آزادی برابری:

روز گذشته جلسه دادگاه یونس میرحسینی دانشجوی دانشگاه شیراز در دومین روز از اعتصاب غذای خشک او و یازدهمین روز از آغاز اعتصاب غذای وی تشکیل شد.

رفیق یونس میرحسینی چهارده روز است که در بازداشت به سر می برد و از روز گذشته اعتصاب غذای خود را در اعتراض به وضعیت نا مشخص پرونده اش به فاز خشک وارد کرده است.

پدر وی که در دادگاه او را دیده بود ، وضعیت او را بسیار نگران کننده و خطرناک توصیف کرد. سحر یزدانی پور، همسر یونس میرحسینی نیز در هفتمین روز از بازداشت خود در وضعیت نا روشنی به سر می برد .

سحر یزدانی پور دانشجوی بازداشتی دانشگاه شیراز به دنبال تلاش برای پیگیری وضعیت همسر بازداشت شده اش یونس میرحسینی فعال دانشجویی دانشگاه شیراز،در محل دادگاه انقلاب این شهر بازداشت شده بود . دادستان اتهام خانم یزدانی پور را تبلیغ علیه نظام به دنبال مصاحبه های وی با رسانه های فارسی زبان در خصوص اعتصاب غذای همسرش در زندان اعلام کرده است.

بازداشت یونس میرحسینی و سحر یزدانی این زوج دانشجوی دانشگاه شیراز در حالی ادامه دارد که یونس میرحسینی از فشارهای مقامات امنیتی در زندان خبر داده بود.

بنا به آخرین اخبار رفیق یونس میر حسینی و همسرش در زیر فشار های شدیدی قرار دارند و برای تشدید فشار ها از رو به رو کردن وی و همسرش در جریان بازجویی ها استفاده گردیده است. این شیوه های شکنجه و فشار در رابطه با فعالین دانشجویی از بازداشت های گسترده دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب در سال گذشته به صورت رسمی و وسیع مورد استفاده وزارت اطلاعات قرار گرفته بود.

وزارت اطلاعات برای در هم شکستن مقاوت و اعتراضات بر علیه این اعمال غیر قانونی و ضد انسانی, اقدام به زیر فشار گذاشتن خانواده های دانشجویان بازداشتی و پخش شایعاتی می نماید که با آگاهی فعالین دانشجویی ، غیر از بی آبرویی و افشای اقدامات غیر انسانی و غیر قانونی بازجویان وزارت اطلاعات تاثیری نداشته است.

No comments:

Post a Comment